Hrádek n. N. – V Hrádku se objevily letáky s nabídkou na rozbor vody. Starostovi to přijde podezřelé.
Vysavače, nádobí, ložní prádlo to jsou nejčastější obchodní artikly takzvaných „šmejdů“, tedy nepoctivých prodejců, kteří spoléhají na přílišnou důvěřivost některých lidí. A stranou nezůstává ani pitná voda. „Objevil jsem ve schránce letáček, který mně hodně nadzdvihl mandle,“ říká starosta Hrádku nad Nisou Josef Horinka.
Firma AQUA Consilium v něm uvádí, že příští týden bude v Hrádku provádět odběry vody zaměřené na trvalé zhoršení kvality vody po povodních a ekologických haváriích. „To je nesmysl, v Hrádku máme pitnou vodu z veřejného vodovodu. Žádné problémy s kvalitou tu nejsou, od povodní uplynulo už 5 let a ani žádnou jinou havárii jsme tu neměli. Podle mě jde o podvod hlavně na staré lidi, kteří si něco objednají a pak se nebudou stačit divit,“ zlobí se Horinka.
Poukazuje přitom na cenu za rozbor vody, která je podle letáčku 149 Kč. „To je absolutně nesmyslná cena, už to by mělo lidi varovat,“ upozorňuje Horinka. V průměru se totiž ceny za tzv. zkrácený rozbor vody pohybují od 1 000 do 1 600 Kč. Úplný rozbor vody pak stojí od 7 000 – 15 000 Kč. Starosta proto vyzývá, aby lidé kontaktovali ihned městskou policii, pokud na údajné kontrolory v Hrádku narazí.
Rozbory kvality vody totiž mohou vedle hygienických stanic provádět jen akreditované laboratoře. A mezi ně firma AQUA Consilium, která je v záhlaví letáčku, nepatří. Podle obchodního rejstříku se firma zabývá zprostředkováním velkoobchodu, pronájmem nemovitostí, provozováním kulturních zařízení, chemickým čištěním kožešinových výrobků a činností cestovních agentur. Na webových stránkách, které jsou na letáku, pak nabízí filtr na čištění vody za 25 000 Kč. „To je evidentně to řešení, které zákazníkům, kteří jim na to skočí, doporučí jako jediné možné,“ varuje Horinka.
Dotyčnou firmu se Deník ihned po získání letáku pokoušel několikrát kontaktovat, ale uvedený mobil nikdo nezvedal. Na Českou obchodní inspekci se zatím nikdo z Hrádku neobrátil.„I když se naši pracovníci snaží činnost předváděcích a jiných podobných akcí monitorovat, ne vždy se nám daří získat informace o všech aktivitách. Velký problém představuje právě přesouvání prodejních aktivit do soukromých obydlí spotřebitelů, kam inspektoři České obchodní inspekce bez pozvání a bez souhlasu majitele bytu nemohou,“ uvedla ředitelka krajského inspektorátu ČOI Renata Linhartová novou praktiku těchto obchodníků.
Zdroj:www.libereckydenik.cz